Welbevinden en betrokkenheid
Betrokkenheid en welbevinden van de kinderen staan bij ons hoog in het vaandel. Als je je goed, veilig en vertrouwd voelt, dan pas kom je echt tot leren. Als een kind betrokken is bij het leerproces, dan leert een kind pas optimaal. We leren de kinderen hierin zelfstandigheid te ontwikkelen en eigen keuzes te maken.
Alle leerkrachten zijn geschoold in en handelen vanuit pedagogisch tact. Dit vraagt een relatie tussen leerkracht en kind die gekenmerkt wordt door openheid en sensitiviteit voor wat een kind bezighoudt of voor wat deze nodig heeft. We gaan er vanuit dat kinderen verschillen in aanleg, belangstelling en wijze van leren. Dit vraagt onderwijs op maat. Wij zien het als onze taak ervoor te zorgen dat kinderen plezier beleven aan leren en tegelijkertijd streven we -voor ieder kind - een optimaal resultaat van ons onderwijs na.
U ziet dit in de school terug, door
- De lesstof van bijvoorbeeld rekenen die op zoveel mogelijk manieren wordt aangeboden (met ruimte voor verschillende niveaus)
- Kinderen worden in hun ontwikkeling goed gevolgd middels het werken met de methodes en ook door het afnemen van methode onafhankelijke toetsen (IEP)
- School werkt met een duidelijke handelingsgerichte cyclus (plannen, uitvoeren en reflecteren)
- Het bewust inzetten op samenwerkingsopdrachten waarbij leerlingen veel van en met elkaar leren
- Het werken met een weektaak met ruimte voor moet en mag opdrachten en ook ruimte voor inbreng/creativiteit van de leerling
- Iedere dag is er een onderwijsassistent op school aanwezig om de kinderen en leerkrachten te ondersteunen
- Er werken 2 vertrouwenspersonen op school die regelmatig gesprekjes voeren met leerlingen